10 Kasım 2008 Pazartesi

Kelepçeciler



Gol sevinçleri ile ilgili bir yazı yazmıştık. Kelepçecileri atladığımızı bugünkü bir haberle atladığımızı anladım. İngiltere'de alkol, taciz, kavga vb. sebeplerden tutuklanan ve mahkum edilen çok futbolcu var. Bunlardan biri de Ipswich Town kalecisi Luke McCormick. Alkollü araç kullanırken 2 kardeşi ezerek öldürdüğü için 7 seneye mahkum edilmişti. Takım arkadaşı David Norris de Blackpool'a attığı golden sonra eski takım arkadaşını böyle selamladı. Ne kadar etik olduğu tartışılır, ölen kardeşlerin ailesi de hemen tepkisini göstermiş "iğrenç" diyerek. Hatta ceza verilmesini istemişler David Norris'e. Haklılar da. Velakin ne olursa olsun dostlarını unutmayan adamları da severim ben, hele de böyle zor zamanlarda...

Etiketler:

2 Yorum:

Blogger bRn dedi ki...

Geçtiğimiz sezon Tim Cahill'de benzer bir hareket yapmıştı. Devamlı kullandığı boksör şekli gol sevincinden önce 6 yıla mahkum edilen abisi için elleri kelepçeli koşmuştu köşe bayrağına, sonra devam etmişti herzamanki hareketi ile.

O dönemde de tartışılmıştı hareketi ama ceza verildiğini hatırlamıyorum. Basit olarak ailesine verdiği önem ve duygusallık ile açıklamıştı, yanlış anlaşılma ihtimali için özür dilemişti.

David Norris olayında da benzer bir açıklama gelmiş futbolcudan. Tabi oyuncu tarafından bakıldığında bir anma, destek vs. olarak insani bir hareket şeklinde algılanabilir. Ama ya karşı taraf düşünüldüğünde, suç da alkol, ağır ihmal vs. den fazla olduğunda...

Mevcut kurallar gereği lig yönetiminden yaptırım beklemiyorum ama sözkonusu tekrar ve kayıp verenlerin de düşünülerek bir adım atılması da insani bir hareket olur.

10 Kasım 2008 16:39  
Blogger bRn dedi ki...

Biraz önce Norris'in klübü tarafından cezalandırıldığına dair bir haber okudum.

10 Kasım 2008 20:03  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa