19 Ocak 2009 Pazartesi

Almanyadaki Brezilyalılar



Eskiden Jorginho, Dunga, Elber filan gibi bazı özel adamları izleyebilirdik Bundesliga'da. Son dönemde ise Balkan ülkeleri dışında Almanya'ya en çok oyuncu ihraç eden ülkelerin başında Brezilyalılar. Bunda fiziksel olarak gösterdikleri gelişim ve kıta futboluna olan uyumlarının payı büyük. Bordon ve Josue gibi iş ahlakı yüksek olanlar kaptan dahi olabiliyorlar kulüplerinde ama uç örnekler bunlar. Ülkenin Brezilyalılara uymayan şehir yaşamından mıdır yoksa halkının soğuk yapısından mıdır; ya da başka bir sebebi mi var bilemiyorum ama genel olarakm sürekli arıza çıkarmakla ünlüler. Sadece Diego için bir günlük tutsak sayfa boşa kalmaz mesela. En son alkollü araç kullanırken yakalanmış bugün. 4 hafta alınmış ehliyeti. Garip olan Bremen gibi güvenli bir şehirde yaşadığı için mutlu olduğunu açıklaması. Öyle de rahat ve ciddiyetsizler. Bu tür alkollü oturak alemleri dışında Brezilyalıların en büyük vukuatı ise ülkelerinden geç dönmek. Onun bugünkü örneği ise Schalke'de oynayan Ze Roberto. Bu gecikmenin bedeli de 58,000 €. Bunların bir özetini çıkarıp Top 10 yapmak lazım aslında. Yanılmıyorsam Borges'in bu tür genel bir listesi vardı, Brezilyalılar için de rica etsek yapar mı acep ?

Etiketler: ,

2 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Ze Roberto haftalardir Almanya'ya dönmek istemiyorum diye yalvariyormus. Gerekcesi: Sabah antrenmaninin erken olmasi (!) ve hava sartlari kendisine ters geliyormus.

19 Ocak 2009 18:30  
Blogger Borges dedi ki...

Misal Lucio da gitmek istiyor Bayern'den.. son üc röportajinda bunu belirtiyor, gerekcesi de hava sartlari.. Ben "Rekor cezalar" postunda bir kacini islemistim ama brezilyalilarin cezalarinin listelenmesi cok ugras verir, bir gazete-dergi-web sitesi yapmadigi takdirde saglam bir top 10 cikmasi cok zor. Bunun disinda brezilyalilarin kaka harici hemen hepsi fakir ailelerin yetenekli cocuklaridir.. Egitim-ögretim hep belirli seviyede.. Bir de üzerine cocuklugunda kendi bölgesinde yildiz olma lüksü eklenildigi vakit bugünlere hep disiplinsiz bir sekilde geliyorlar.. Istisnalar olsa da genel bir brezilyali profili cizmek olasi.. Asiri dindarlar, pek cogu ailesine yardim ediyor, pek cogunun abisi-babasi menajeri gibi pek cok özellikler ortak.. Bir de eglenme kültürü cok baska ve avrupaya oranla cok farkli bu yüzden ülkelerine olan özlem daha da artiyor.. Carlos Eduardo'nun cok özel röportaji var iki yerde iki farkli.. orada da cok seyi anlatiyor..

Su zaman benim icin cok kötü, bes on güne dönerim o vakit mümkün mertebe bir bundesligist brezilyalilari üzerine bir liste olur sanirim..

Diego ezelden Bremende mutluyum diye beyanat verir pek cogu inanmaz buna ama ben inaniyorum artik.. oldukca ilginc zira dedigim gibi iki tane van der vaart eder yetenek acisindan.. taliplisi de her daim coktur.. Her seye ragmen cok fazla kalmaz, zira isin icerisine hayvani boyutta para girecek ve bremen cok fazla ödemez futbolcularina.. Diego istisna olsa da birakmazlar onu..

19 Ocak 2009 22:42  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa