24 Temmuz 2009 Cuma

Anlaştık Mı Sven ?

İstanbul'da okurken Sultanahmet'e dede nargilesi içmeye giderdik arkadaşlarla. Köfte-piyazın üstüne. Harçlık için anketörlük ile birlike en iyi yarı zamanlı işti Sultanahmet'te rehberlik. Dil bilen öğrencilere elbette. Ben tembel adamın tekiyim, ama üniversiteden arkadaşım bir süredir yapıyor. Akşam üzeri buluşup, Galata köprüsünün altındaki meyhanede demleneceğiz. Planda kolumuza turist bir çıtır takmak da yok değil. Tur uzun sürmüş, geldiğimde Gülhane'de moladalar. Surüstündeki çay bahçesinde, ceviz ağaçlarının altında, önde semaver demlik elde çay soluklanıyor kafile ile birlikte. Kafile yormuş, sıkılmış da aynı şeyleri anlatmaktan. Alper biraz idare et grubu, çene çal dedi. İsveçli Sven ile öyle tanıştık. Dün mail atmış. Orta Amerika'da kriz vurmuş, işinden olmuş. Eskisi kadar formda da değil ama çok kariyerli, işinde uzman ve de ünlüdür. İngiltere Nottingham ve Türkiye Trabzon'dan iş teklifi aldım diyor. İstanbul'u biliyorum, imkanları ve şehir çok güzel. Peki Trabzon nasıl ? Gezilecek görülecek yerler, insanlar, şehir hayatı, profesyonellik...



Trabzon küçük ama yeşil-mavi bir şehir Sven. Emsalsiz bir doğa harikası. Yağmur yağmıyorsa en güzel manzara fotoğrafını da Boztepe Su Kulesi'nden alırsın. Çay bahçeleri meşhurdur. Oradaki kahvaltının tadı çok az yerde alınır. Nargileyi de unutma, hani içmiştik Sultanahmet'te. Eşinle yürüyüş yaparken gün batımında deniz sana en sevdiğin şarkıyı söyler. Bu çok ortayaş muhabbeti, genç işi romantizm arıyorum dersen adresin Ganita. Kuytusu çoktur, gizlene gizlene bira içmenin tadı başkadır. İstanbul'da İstiklal'i ve Taksim'i biliyorsun. Trabzon'un da Uzun Sokak'ı var. Daha kısa, daha küçük, biraz mazbut. Karaköy'ü de Maraş Caddesi. Alışverişini de buralarda yaparsın ve Rus pazarında. İstanbul'un gece hayatı, konserleri, kültürel ve sanatsal canlılığı ? Kusura bakma.



Tarih deyince akan sular durur Trabzon'da. Atatürk Köşkü ve Ayasofya Müzesi'ni ilk sıraya koy. Peşinden Kızlar, Kuştul, Vazaleon manastırlarını gezersin. Sümela Manastırı ile de finali yaparsın. Fotoğraftaki insanlık harikası. Tek sıkıntın bu eserlerin bazılarını sıvasız binalar, çirkin apartmanlar, gecekondular arasında saklamayı ve korumayı şiar edinmemiz. GPS al muhakkak yanına.



Trabzon'daysan yemek ve mutfak en son endişeleneceğin şey. Karnın doyar gözün doymaz. Sakın unutma Trabzon'da balık değil hamsi yenir. Sebze denildiğinde de karalahana anlaşılır. Hamsi ve karalahana yaratıcılığını gördüğünde ağzın açık kalacak. Turşu kavurma, laz böreği, kuymak, kaygana, malez, zilihta yöre mutfağının en özel tatları. Zor bir ihtimal ama olur ya hoşuna gitmez; Akçaabat'ta köfte yemeye gidersin. Cemil Usta'yı kime sorsan gösterir. Enfestir. Et yemeklerinin diğer çeşitleri için istikamet Zigana Pervanoğlu Tesisleri. Şehir merkezinde de Körfez Restaurant var. Memleketini özledin, uluslararası lezzet peşindesin. Trabzon'da Trabzon yemekleri yenir adamım. Ekmeği bile benzemez başka yerdekilere.



Şehir hayatının yorgunluğunu Uzungöl'de atarsın. Tolkien'in orta dünyasından fırlamış bir cennet, belki daha da güzel. Birleşmiş Milletler'i kınıyoruz enfes mimarimizin izini buradan sildikleri, kalkındırdıkları için. Trabzon'da balık değil hamsi yenir demiştim, ama burası Uzungöl. Tereyağında alabalığın kokusu vadiye inerken saracak seni daha. Yanında şarap iyi giderdi değil mi ? Sağlığını düşünüp yasakladık.

Profesyonel yaşam ? Avrupa ile dirsek temasındayız hep. İyi de para veririz Sven hem de çok iyi. Hemen severiz seni, havaalanına indiğin an anlarsın ama sevmek öldürmektir bizde ara sıra. İstanbul'a da gelsen farketmez. Başarmak için zamanın az, Trabzon'da daha da az. Tik tak... Senin işini en az senin kadar iyi bilir ve bunu sana söylemekten de çekinmeyiz üstelik.

Anlaştık mı Sven ? Ne diyorsun ?

Ortalama bir İngiltere kenti ve 4.sınıf bir iş mi, Trabzon'dan bu şartlarla Avrupa'ya yeniden açılmak mı ?

Etiketler: ,

5 Yorum:

Blogger aşkın dedi ki...

- Notts County beni bekler, bir dahaki sefere..

24 Temmuz 2009 02:40  
Blogger omega dedi ki...

-Ben üzerinize afiyet birazcık kılıbığım.Hatun İngiltere'de 4.Lig diyince ağzı açamadım.Kusura bakma brotha...

24 Temmuz 2009 03:54  
Blogger miracsaral dedi ki...

Bu anlattığınız anı gerçek mi?. Çünkü Sven'in İstanbula gizlice birkaç kez beldiğini biliyorum ben.

Ama yazı çok hoş :)

24 Temmuz 2009 10:01  
Blogger Beercholic dedi ki...

-Eh biraz Trabzonspor videoları izledim de Youtube'da taraftarınız biraz fazla ateşli. Hatta zamanında sahaya girip futbolcu tokatladığı da olmuş. Yakın arkadaşlarımdan öğrendiğime göre şehirdeki herkes teknik direktörmüş zaten. En ufak bir hatada kapı önündeymişsiniz. Bu şartlar altında değil Trabzon'da hiçbiryerde çalışılmaz ki. Hugo Broos için üzülüyorum şimdiden. Teklifiniz için teşekkür ederim. Notts County'i seçiyorum ben.

24 Temmuz 2009 12:11  
Blogger varol döken dedi ki...

oğlum niye böyle güzel yazıyorsunuz lan, harbi diyorum... ne olacak bu blogların ve güzel adamlarının hali?

(blogçu güzel bayanlara da selam ederim:)

not: sultanahmet i gel bir de ben gezdireyim alper, 550 yıldır orada yaşıyorum...

24 Temmuz 2009 15:52  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa