18 Ekim 2009 Pazar

Başa Bela Top



İngiltere'de gündem dün oynanan Sunderland - Liverpool maçında atılan gol. Dünkü maçta, kale arkasında maçı izleyen çocuk yaştaki bir Liverpool taraftarı gayet büyük bir keyif ve şevkle elindeki plaj topunu yumruklayarak sahaya atmış; gelişen atakta Darren Bent'in şutu bu toptan sekerek gol olmuştu. Futbolun kuralı açık. Eğer sahaya 22 oyuncu ve hakemler dışında dışarıdan bir müdahale varsa oyun durdurulur, gol de aynı müdahaleye maruz kalmışsa geçerli sayılmaz. Oyun da hakem atışıyla başlar. Eski bir EPL hakemi olan Jeff Winter da aynısını söylüyor. Bu seviyede maç yöneten Mike Jones gibi bir hakemin bu golü vermesi inanılmaz. Jose Reina'nın futbol topu yerine plaj topunu takip etmesi ve Darren Bent'in şansı da elbette. Bu arada Liverpool bu plaj topunun da yer aldığı plaj setinin satış fiyatında % 50 damping yaparak 10 sterline düşürdü. Manchester'dan epey ilgi olmuş sete. Stoklar sıfırlanmış.

Etiketler:

3 Yorum:

Blogger Can dedi ki...

Gol sonrası gülmüştüm ama, sonrasında kural kitabına baktım bende. Becerebilipte korner bayrakları ile atabilirseniz geçerli, hakemi kullanırsanız da geçerli; bu karar tam anlamıyla skandal. Ne olursa olsun Gerrard ve Torres olmayınca, 'Pool un hali harap. Aquilani başlamış antrenmanlara; umarım bir an önce katılır takıma.

18 Ekim 2009 13:12  
Blogger kutay dedi ki...

ben emin olmamakla birlikte tam tersini biliyorum. sahanın içindeki herşey oyununa dahildir. boyle golleri engelleyen cok top toplayıcı veya hayvan vardır.
burada hakem hatalı çunku, o plaj topu mu balon mu her neyse kabak gibi ortadayken maçı durdurması lazımdı..

18 Ekim 2009 14:22  
Blogger Noat Samisa dedi ki...

http://www.youtube.com/watch?v=IXmVqbcSVqc&feature=fvw

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/fa_cup/7212290.stm

Pek çok emsal olay var, başta Graham Poll olmak üzere fikir beyan edenler bence afaki konuşuyorlar. WC 2010'da top tepedeki skorboarda çarpmıştı, oyun devam etmişti. Halı sahada tepedeki tenteye çarpsa turnuvalarda devam teammülü vardır. Kural 3'e göre içtihad yapmak gerek, FA daha önceki içtihadında golü tescil etmişti. Balonların daha evvel City taraftarına, şimdi de Liverpool taraftarına ait olması da göz önünde bulundurulur. Eğer top Bent'in vuruş anına gelene kadar oyunu durdurmamış iseniz, sonrasında gerçekleşen aksiyonu onaylamak zorundasınız. Maalesef oyun kurallarında açık bir ibare yok. Hakem hatasıdır, top o noktaya gelmeden evvel oyun durdurulmamıştır. Gol olduktan sonra ise yapacak bir şey yok.

18 Ekim 2009 15:07  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

Bu yayına verilen bağlantılar:

Bağlantı Oluştur

<< Ana Sayfa