23 Ekim 2009 Cuma

2009 FIFA U-17 Dünya Kupası



Mısır'da düzenlenen U-20 Dünya Kupası beklentilerimin çok uzağında kaldı. Ev sahibi Mısır'ın turnuvanın başında elenmesini, Kosta Rika-Birleşik Arap Emirlikleri-Macaristan gibi underdog takımların geçtiği turları, Gana'nın şampiyon olmasını kastetmiyorum. Bunlar ilgi unsuru olabilir ama hiçbiri sahada oynanan futbolun önünde değildir. Şahsen bu yaş grubundaki futbolculardan ve ekol ülkelerden daha fazla kalite bekliyordum.

Oysa benim favorim olan Brezilya'dan dahi beklediğimi bulamadım. Sadece as değil yedek kadrosu da çok güçlüydü Brezilya'nın. Kaptan Giuliano turnuvanın en değerli 3. oyuncusu oldu ama çizdiği profil inanın hiçbirşey. Internacional gibi bir takımda bu yaşta 10 numaraya layık görülmüş, tarzı Elano'yu andıran ama çok daha fazla role ve mevkiye ayak uydurabilecek bir oyuncudur. Ben turnuva sonunda kendimi ona özel bir yazı yazmaya adamıştım ama final ve yarı finalde felaketti. Erteledim. İkinci yazıyı da sol ayaklı Ronaldo dediğim santrfor Maicon Bittencourt'a düşünüyordum. O da Alan Kardec'in fiziksel cazibesinden ötürü yedek kaldı. Almanya maçını almayı başarsa da, sol ayaklı Maicon final maçında kupa penaltısını sağ ayağıyla atarak seramoninin seyrini değiştirdi. Bir başka kaybeden hikayesi. Alex Teixeira var biraz. Alan Kardec'in bu kafa yapısı ve sezgileriyle fiziksel avantajını kaybettiği ortamlarda sıradanlaşacağını düşünüyorum. Serie B'de yapamaması da buna işarettir zaten.

Şimdi yeni bir Dünya Kupası başlıyor. Nijerya'da 17 yaş ve altındaki yetenekleri izleyeceğiz. Arjantin'de River Plate forması giyen Daniel Villalva'yı izlemek Ariel Ortega keyfi uyandırıyor. Ezeli rakip Boca'da forma giyen Sergio Araujo ile de sağlam bir uyum yakaladıklarını göreceksiniz. Arjantin'in bu turnuvadaki en değerli üçüncü oyuncusu kaleci Damian Martinez. İspanyollar'da Koke, Borja, Muniain, Muniesa; Almanya'da Avrupa Şampiyonası'nın ardından Liverpool'a transfer olan ortasaha oyuncusu Buchtmann ve Köln akademisinin meyvesi Yabo, sağ bek Basala, Scheidhauer- Götze - Thy'den oluşan hücum hattı ve Hollanda için ter döken Oğuzhan Özyakup benim en beğendiğim Avrupalı oyuncular. Bunların dışında Uruguay'ın iki yetenekli hücumcusu Polenta ve Gallegos, Kolombiyalı Edwin Cardona izlediklerim arasında beğendiğim diğer oyuncular. En merak ettiğim takımlar hiç yurtdışından oyuncusu olmayan ev sahibi Nijerya ve son zamanlarda İngiltere'ye iyi ihracat yapan Honduras.

Türkiye'de Berkin Aslan, Muhammet Demir, Engin Bekdemir, Onur Karakabak bildiğim ve beğendiğim oyuncular ama fazla ilerleyebileceğimizi sanmıyorum. Kollektif oyundan çok uzak olduğumuz gibi fiziksel olarak da çok etkileyici bir takım değiliz.



Brezilya'yı sona bıraktım.

Brezilya yine turnuvanın favorilerinden, önemli oyuncular izleyeceğiz elbette ama onlardan bahsetmeden evvel ekolle ilgili birkaç notum var. Brezilya futbolunda tabandan başlayan yapısal bir takım değişiklikler var. 20 yaş altı takım Mısır'da 4-2-3-1 oynadı. 17 Yaş altı takım da 4-1-4-1 dizilişini tercih etmişti Güney Amerika şampiyonasında. Klasik dizilişleri olan 3-5-2 ya da 4-2-2-2'ye evrilen 4-4-2'yi bırakmaya başladılar ve Avrupa'yı model almaya başladılar.

Santos'da oynayan Neymar, Inter'e transfer olan Philippe Coutinho gibi oyuncular Brezilya'nın en iyi bilinen yetenekleri. Neymar bence Coutinho'dan daha hazır bir oyuncu ama kadroda Avrupa takımlarının esas hayran olacakları oyuncu adayım Joao Pedro. 4-1-4-1'de hem savunmanın, hem de ortasahanın önündeki tek oyuncu olarak oynayabiliyor. Sanki Julio Baptista'yı klonlamışlar ve kaleye sırtı dönük oynayabilme özelliği eklemişler. Her mevkide oynayabilecek bir isim ve benim favori oyuncum.

Bir başkası da Dodo. Sol bek asıl mevkisi ama stoper de oynayabiliyor. Sadece teknik ve fizik olarak değil kafa olarak da Avrupa'ya en hazır Brezilyalı oyuncu. Manchester United en büyük müşteri. Ortasahada oynayan Elivelton'un boy sorunu var ama çok iyi, çok güçlü, sert, top hırsızı bir ön libero. Emerson tipinde. Zezinho çok yönlü bir hücuma yönelik ortasaha oyuncusu. Juventude gibi zayıf bir takımdan gelmesi, kendini ispat etme sevdası turnuvada performansını arttırabilir. Diğer dikkate değer oyuncular Wellington Sanches ve Wellington Silva.

Turnuvada ayrıca Massimo Busacca, Howard Webb, Wolfgang Stark, Tom Henning Ovrebo, Stephane Lannoy gibi Şampiyonlar Ligi hakemleri boy gösterecek. Mısır'da felaket hakem yönetimleri vardı, Nijerya'da daha dikkatli olurlar umarım.

Maçlar yarın başlıyor. Gruplar, fikstür ve kadrolar için adres burası.

Etiketler:

4 Yorum:

Blogger pclion dedi ki...

20 yaş altına fazla eğilemedim ama U17 bence çok daha iyi bir turnuva olacak. Berkin'i ve Muhammet'i takip etmek ilginç olacak özellikle. Bence gruptan çıkarız büyük bir ihtimalle, en kötü 4 maç izleriz...

23 Ekim 2009 22:12  
Blogger Burak Beşinci dedi ki...

U 20'nin Şampiyonu benim için İspanya olmuştu çeyrek finalde İtalya karşısında maçın başında 10 kişi kalmalarına rağmen nefes aldırmadılar yinede elenmekten kurtulamadılar.

Bu turnuvanın bu dönlü sönük geçmesinin asıl sebebi liglerin devam ettiği tarihlere denk gelmesi oldu.Hiç bir kulup yıldızını o turnuvaya göndermez.18,19,20 yaşındaki adam zaten A milli düzeyindedir ve kulup takımında az çok etkinliği vardır.

Under 17'De bu turu geçsekte... takım savunması ve hatta koş koştan ibaret takım hucumumuz(bireysellik) çıkabilecek güçlü bir takım karşısında çok farklı bir skorla elenebileceğimizi düşünüyorum.(Bu yaş grbunda Brezilya'dan 8 gol yemiştik amerikadaki özel turnuvada)

Bu arada Türkiye'nin ilk maçını pazar saat 16'da Trt 3 ekranlarında olacak.

23 Ekim 2009 22:44  
Blogger benden bu kadar dedi ki...

abi şeyi sorucam

http://www.tff.org/default.aspx?pageID=276&ftxtID=8281

buradaki u17 başka bi u17 mi ben anlamadım.

24 Ekim 2009 02:26  
Blogger Adem dedi ki...

Yıldızları olmasa da, takımlar en iyi oyuncularını göndermeseler de, Mısır erken elense de son derece keyifli bir turnuvaydı. Sürprizi bol, izlenilirliği üst seviyede. U-17'nin futbol kalitesi olarak u20'nin altında geçeceğini tahmin etmek hiç zor değil. Takımlar tüm oyuncularını bu turnuvaya gönderse de u20'deki mücadeleyi ve keyfi görebileceğimizi ummuyorum. Bu arada Giuliano u20'nin en değerli üçüncü oyuncusu oldu. En değerli oyuncu Dominic Adiyiah.

Adem

24 Ekim 2009 04:19  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa